MY WAY, I WOULD LIKE TO

Saturday, March 14, 2015

berjaya dengan tidak berjaya?


Aku ada coousin dia sangat pandai. 
SPM 10A 1 
belajar dekat sekolah KLUSTER
sampai masuk surat khabar 
cikgu sekolah aku sampai sebut2 nama dia 
(tapi tak pernah pun akau kata dia cousin aku)

study aku tak de lah sehebat dia..
so kalau cakap orang tak percayapun 

lepas je spm terus dia sambung dekat manchester amik pharmacy 
ditanggung mara , sampai sana belajar adalah dalam 2 tahun .
tadi time jumpa dia , ibu cakap dia dah balik malaysia terus
katanya tak boleh bawak .

kesian aku tengok dia . 
time sekolah dulu , 
nama dialah yang disbut2 sampai ke sekolah aku 
tapi sekarang..

hmm betullah kata ibu 
tak semua yang pandai sampai bilabila berjaya 
tak semua yang spm setakat lulus je tak akan berjaya 

rezeki kita mungkin bukat takat time spm tu 
mungkin satu harinanti time masuk U kita jumpa minat kita 

mungkin satu hari nanti penjual kuih 
boleh sampai ke antarabangsa 

kita tak tau..
rezeki allah yang tentukan 
jagalah tiang agama kita 
hormat orang tua 

in shaa allah 
ASSALAMUALAIKUM